Lepo krvavo  Taken from RH 2
„Christ Illusion“ je nekako povrnil družinski mir in pobotal mythos SLAYER z lastnimi koreninami.

slayer3Po tej agresivni , malce enodimesionalni odrešitvi je „World Painted Blood“ logično nadaljevanje te poti. Vladarji Thrash metal prestola se pripravljajo na svoj kreativni višek po prvi „Decade of Aggression“. V času intervjuja nam še ni znano koliko jih bo dejansko pristalo na tem desetem uradnem albumu, nekateri viri govrijo o 11 komadih, bandov zastopnik pri Sonyju govori o 10tih. Na Listening-Sesssionu, ki se je zgodil sredi junija v L.A.u le en blok stran od Sunset Boulevarja smo trije imeli možnost prisluhniti „World Painted Blood“. »Psychopathy Red´ so že pred turnejo predstavili preko spleta. O preostanku komadov (release date je napovedan za konec septembra) v času intervjuja niso bili končani vsi detajli. Marsikatera skladba še nosi delovni naslov, tako da vse online objave še ne pomenijo zadnjih verzij. V nadaljevanju se nam bo pri pogovoru pridružil najprej Tom Araya, kasneje še povratnik Dave Lombardo, ki od leta 2001 nepretrgoma sedi za SLAYER drummašino, dlje, kakor je to počel v osemdesetih. Časa je malo, kajt poleg privolitve v Merchandise izdelke so pred vrati še zadnje priprave na „Canadian Carnage“-Tour, ki le nekaj tednov za tem pogovoru ponovno združi veterane Megadeth/SLAYER v „Clash Of The Titans“-paket.

Verska vprašanja

Araya je (skoraj) večino časa nasmejan in prijazen sogovornik, ki je z leti dozorel v modrega sunnyboya. Vendar takoj, ko se v najin razgovor vplete katolična vera se mu spremeni izraz lica in spremeni barva glasu. Poprej tako pogosti izpadi smeha naenkrat izostanejo. Tom si raje vzame čas za premislek in deluje na trenutke celo tako emocionalen, kakor da bi se mu pričele zbirati solze. Istočasno z najinim pogovorom se je na drugem koncu mesta zbralo preko 100.000  košarkarskih entuzijastov na veliki paradi, za kar pa Tomu čisto dol visi.

Tom, medtem ko je Kerry še naprej Metal-nerd in ambasador Thrash metala ti gledaš na SLAYER bolj kot na masko katero si po koncertu snameš, da si lahko zopet Tom. Ali bi si kdaj želel kot podobno SLIPKNOT menjavati maske? » Ni potrebe. Tudi sedaj , ko sem v funkciji SLAYER se lahko s tabo normalno pogovarjam.Ne sedim pred tabo in vlečem hudobnih grimas in ne trudim se na vsak način biti cool. To počnem na odru, vendar tudi tam občasno prekinjeno od režanja. Ne moreš vedno gledati le hudobno in tough.To ljudje prej razumejo kot šov bolje, da se vmes kdaj zasmejiš.«

Cerkev ni le stoletja zavirala razvoj človeštva, ampak je med drugim tudi zase iskoristila strah pred humorjem kot orožje njihovega razkritja. » Šlo je za nadzor ljudi, manj kot ti vedo lažje jih lahko držiš v šahu. Narod bi moral izvedeti resnico in ta se glasi; Greši v življenju kolikor želiš. Ko umreš, greš v nebesa in bog to sprejme. Moraš prositi boga za odpuščanje in bog ti ga mora nuditi. Ampak to moraš misliti resno ne samo da nekaj blebetaš. Večina tega ne razume. Vsak si lahko vse prebere in vendar si ljudje sami otežujejo življenja.«

Veliko vaših fanov je bilo šokiranih o tvojem stališču do krščanske vere in že pred 20 leti si govoril pozitivno o bogu ga imel za rešitelja in ne kot silo , ki prinaša smrt.

» Imam svoj lasten verski sistem verovanja. Sem veren katolik, ampak zavračam določene aspekte krščanskega življenja. Moje individualno, duhovno verovanje mi zapoveduje le en univerzalen zakon; Z drugim ravnaj tako, kakor želiš da oni ravnajo s tabo. To je esenca 10. zapovedi, katere je Mojzes dobil od boga. To je zlato pravilo, ki ga lahko sprejmeš tudi če zavračaš krščansko vero.«.

Izgleda, kakor da si svojo versko vzgojo ponovno odkril ko si bil zdravstveno izčrpan in si imel težave z Gallbladder in žolčnimi kamni.

» Nekaj drugega je to sprožilo. Lahko sem lažje spregovoril o svojih verovanjih, ko je končno po nekaj letnem boju padla obtožba, da skupina SLAYER škodi mladini. Vprimeru, da se res ukvarjaš z našimi besedili in si sposoben bereš med odstavki imaš uvid v veliko več aspektov, kakor le v površinskost našega imiđa. Veliko dvoumnosti je notri skritih. »

Naslov »Christ Illusion“ se recimo lahko tolamči v dve si čisto nasprotni trditvi; Lahko pomeni , da je Christ iluzija ali pa so iluzije- kakšne predstave   si ljudje delajo o njemu.

» Šlo se je o slednji varianti; o vprašanju kdo sploh Crist je, kaj pomeni mnogim, predvsem pa tistim, ki trdijo da delujejo v njegovem imenu in ga le izkoriščajo: Kupite mojo knjigo, naredila vas bo boljšega človeka. Bog mi je to rekel..!«
Ostaniva pri liteaturi; kolikor vem ti raje prebiraš biografije o masovnih morilcih pred fiktionalnimi trilerji ali horor zgodbicami.
»Zelo slikovno in domišljisko me je podučila razmišljati nefikcionalna literatura. Sploh če gre za okrutnosti. Seveda cenim še naprej pisatelje kot sta Stephen King ali Dean Koontza. Tudi domišljiski avtorji ti lahko razširijo besedni zaklad in ti omogočajo slikovite in natačne opise dogodkov. V skladbi »Live undead« sem vpletel zgodbo o sluzu in črvih, kot bi opisoval slasten sladoled. Zelo rad opisujem nekaj lepega, miroljubnega in potem »polepšam« z blatom. Besedne igre so tiste, ki dajejo pomen in ustvarijo ozračje.«slayer4

´Psychopathy Red´ je tipičen Tom-Araya- besedilo o množičen morilcu v smilsu ´Dead Skin Mask´?
»To mislijo mnogi vendar je besedilo napisal Jeff Hanneman.«

Pri tem si že leta 1994 v svojem kontroverznem intervjuju z Chris Leibundgutom  (Rock Hard 84) govoril o   množičnem morilcu Andrei Chikatilo, čigar dela (56 umorov predvsem na ženskah in otrocih) so inspirirala tvoje delo. Takrat si zastopal mnenje, da so množični morilci v ZDA bolj medisko ispostavljeni medtem pa so v Rusiji enega zopet prejeli, obsodili in exekutirali…

» O tem primeru sem v zadnjih letih mnogokrat govoril in kar naekrat prileti Jeff z gotovo verzijo besedila. Tudi za »Beauty Through Order« je Jeff pripravil besedilo. Moje takratno mnenje je bilo, da bi bilo bolje zamenjati stališča in namesto da pišemo iz perspektive vsevedočega opazovalca napišemo besedilo iz perpektive storilca kakor smo storili s skladbo »Jihad«. Obvesstil sem našega producenta Greg Fidelman o tej zamisli in mi je povedal da Jeff že dela v tej smeri. Takšne smeri razvoja so se dogajali že na sveh prejšnih produkcijah SLAYER. Nekako smo medsabo povezani na prav poseben način..«

O čem pa pravzaprav govori »Beauty Through Order´Prav gotovo ne o lepoti in strogi organiziranosti čebeljega panja? »To je besedilo o grofici Báthory.«

Se pravi lirično navezavo na prastare korenine skupine Venom. Grofica Erzsébet Báthory čigar kosmetični tretman je bil sestavljen iz kopanja v krvi devic in je bila tudi imenski navdih za švedske skupin BATHORY. Glasbeno je v tej skladbi razbrati kitarske melodije in vokale, ki se naslanjajo na epske stvaritve švedov.

»Med skladbami, katere vam še niso predvajali se nahajata še dve takšni epski skladbi, ki se ne vrneta v svojo izhodiščno točko marveč nas odneseta na svojo pot, ki katalizira čisto agresijo. Predvsem zaradi velikega števila solaž nas to potovanje vrne v tradicionalno usmeritev SLAYERjev. Ne vem ali je bilo namerno, ampak ta plata vsebuje še več leadkitare kot njegov predhodnik. Kerry in Jeff zopet dvobojujeta na polno za kar se imamo zahvaliti predvesm Gregu. Bil je zelo entuzijastičen in dobesedno je imel peno na ustih, kadar je oba prepričeval, da je potrebno vstaviti kakšen kratek solo. Prav obseden je bil z naslovno skladbo »World Painted Blood´, ko je zaključil z to skladbo je postala nakakšen mentalni preboj in je uporabil skladbo za merilec kvalitete ostalih komadov«.

Se počutiš zapostavljenega in neopaženega kot basist?  Večina fenov te vidi kot Slayer frontmana in pevca, manj kot glasbenika.

»Jaz samo podpiram rife. Ne vidim se kot Steve Harris, Stanley Clarke ali Billy Sheehan. Prav tako se v tej vlogi ne vidim instrumentalista, ampak kot performerja. Kadar pišem skladbe in besedila sem ustvarjalec/umetnik. Na „World Painted Blood“ sem pa samo asistentiral na nekaterih Jeffovih besedilih.

Dave Lombardo – “Bobne bom Igral tudi če bom izgledal kot Charlie Watts od Stonsov – v Buena Vista Social Metal Club.”
Namesto, da bi si za intervju izbral kakšen studijski prostor z klimatsko napravo se je Dave Lombardo odločil izbrati sončno lokacijo v notranjosti dvorišča studijskega komplexa »Sound Factory«. Na Rock Hard se spominja kot na časopis iz Boa dežele in pozdravlja celotno ekipo. Pri svojem Voodoocult-Metal-Side projektu je sodeloval z Indie-Pop-Gurujem Phillip Boa. Takrat (po svojem istopu leta 1991 iz SLAYER) je spoznal tudi Waldemarja Sorychta (Despair) s katerim je še leta kasnjeje muziciral pri Grip. Inc.. Ker od smrti njihovega pevca Gus Chambersa ((1958 – 13 October 2008) nista imela nobenih stikov je malce povprašal o Waldemarjevem zadnjem projektu Enemy Of The Sun. Pri tem je poudarjal, da on ravno tako kot Sorychta nista umetnika, ki bi želela cepetati na istem mestu.

Dave, zadnja leta si se poleg Slayer ukvarjal tudi z klasično glasbo, avantgardo in nenazadnje tudi z folkloro svoje domovine Kube. Kakšen vpliv je to po tvojem mnenju imelo na „World Painted Blood“?
» Seveda je bilo kar nekaj takšnih elementov na tem albumu tudi če za te tribal-motive nisem uporabljal druge vrste tolkal, kot recimo konge. Vzemi si npr. intro naslovne skladbe kaj takšnega dosedaj še ni bilo pri SLAYER. Je zgolj manjša in nextremna novost v detajlu.«

Se počutiš potem kot Thrasherski bobnar limitiran pri igranju?
»Vedno sem bil lačen igranja z različnimi glasbeniki in ustvarjanja s svežimi konstelacijam, kar ne pomeni nasprotovanje SLAYERjem, Mi smo zelo dobro uigrana in usklajena skupina.«

Kerry, Tom in Jeff so skupaj že skoraj 3 desetletja, neupoštevajoč nekaj gostovanj in Kerryjev kratek anganžman pri Megadeth je njim znana le SLAYER atmosfera. Ti medtem si zamenjal razna področja delovanja; od dela v studiju, na vajah, na odru, preko večletnih projektov, preko raznih delovnih navad in različnih hierarhij.  »Temu jaz pravim „methods of operation“. Moraš razumeti kako delujejo individualni glasbeniki, da si lahko najdeš svoje mesto v kolektivu. Šele takrat lahko uspešno nekaj skupaj ustvariš. Skoraj vsak glasbenik ima drugačen delovni pristop.«

Čeprav si le za kratek čas na koncu prejšnega tisdočletja bil najet pri ponovni združitvi TESTAMENT si naveden kot songwriter. Kako to danes izgleda pri SLAYER?

Na „Christ Illusion“ je bil majhen opomnik pri Credit najavi. (malce zatrokira.) Mogoče nisem napisan kot soavtor, ampak dobivam credite v obliki plačil naše založbe. Kerry in Jeff sestavita telo vsake skladbe. Moja naloga je, da te komponente skupaj zložim in jih združim. Pogosto vstavim bridge, drumroll ali pa menjavo ritma. Jeffovim skladbam moram dodati človeški element, adrenalin, da enostavno pozabiš na drummašino. Pri Kerrijev kompozicijah morava od začetka komunicirati, kar je seveda bolj zahtevno. Moram analizirati njegove rife in razmišljati kako najbolje delujejo in kje jih vstaviti, da se ujemajo z celotno strukturo. Kerry igra zelo tehnično, kot mašina, pri jeffu pa toni tečejo ima več groova. V mojem monitorju sta obe kitari zelo dominantni, da lahko slišim leade. Na njih se orijentiram pri živih nastopih in točno vem v katerem stadiju določene skladbe se nahajamo.«

Bobnarski posnetki za „Christ Illusion“ so bili končani v najkrajšem času. ´World Painted Blood´ in tudi ´Beauty Through Order´ dajeta večji vtis kompleksnost, kakor material na tvojem comeback albumu.
»Res je. V roku treh in pol tednov sem moral dodelati svoje parte. Večino stvari sem se moral šele naučiti v studiju. Poznal sem kvečjemu 5- 6 skladb, katere smo 3 tedne poprej vadili v placu.«

 Ta način dela se je verejtno močno razlikoval od znanih SLAYER razmerji. Prej se je odšlo v studio šele ko je bilo vse končano in ispiljeno do zadnje pike.
» Korektno. Mogoče je ravno ta sprememba naredila „World Painted Blood“ za nas tako napeto. Nismo si želeli le masiven, brutalen ognjemet, ampak tudi glasbo z ostrimi skalami, majestetičnimi višavami in najgljobljimi soteskami. Ljubim te stvari tudi kot poslušalec. Zato je „World Painted Blood“ zame ena najmočnejših Slayer plat. Je polna dinamike in feelinga.«

Kadar poslušaš drugo glasbo imaš poklicno deformacijo in iščeš po slabostih bobnarja ?

slayer1» Niti najmanj. Če mi je skupina všeč mi mora biti kot celota. Ne pazim na napake pri igranju marveč bolj na usklajen in stimuliran nastop. To si mogoče lahko razlagam kot mojo Kubansko korenine. Občutki so pomembnejši od tehnike, glasba moje domovine te vabi k plesu in je bolj namenjena temu, da se odklopijo misli. Greg mi je recimo priporočal bend Jucifer, kjer je pevka žena bobnarja. Oba zvenita neverjetno heavy, čeprav ima pevka zelo nežen in melodičen glas. Takoj sem bil prevzet. Šele kasneje sem ugotovil, da je bobnar dober, ampak v osnovi ne igra nič razburljivega.«

V kateri aspekt tvojih  soigralcev; Kerryjevo bogokletsvo, Jeffov pogled na zgodovino, Tomovo raziskovanje psyhološki profilov se najlažje v živiš ?
»Jaz sem odgovoren za svoj drumming, za rhytem in beate. Nikoli sam ne pišem besedil. Se pravi nikoli mi ni treba sneti maske, ker je zame enostavno ni. Sem zgolj Dave na odru in izven njega. Igram glasno, noro in odfukano musko in s tem zame ni nobenih konfliktov. Npr. ne morem se sprijazniti z nekaterimi političnimi izjavami seveda so nekatere cool zamisli, kot recimo pri komadu »Payback«. Imam rad besedila , ki govorijo o uporništvu in maščevanju. Kadar je govora o religijah se jaz odstranim iz debate.«

 V začetnih dneh benda SLAYER ste imel vsi isti image..
»Judas Priest.«
… dokler ni večina v bendu zmanjšala vpliv imiđa medtem ko je se Kerry vedno bolj »oboroževal. Ali je obstajalo obdoje, ko si se hotel rešiti teh pritiskov?
«Ravno to me je gnalo, da sem leta 1991 zapustil SLAYER. Želel sem početi nekaj drugega in se znova odkriti. Zame je bila to odrešitev ».

Vaš promotor je naredil majhen šoping izlet v obližnji Amoebia Records store, kaj pa ti? »Kadar sem v LA-ju grem vedno mimo. Vendar se že dolgo ne potepam le po metal oddelku. Raje brskam po World music, jazz in kubanski glasbi. Kmalu bom zopet naredil obisk in na oddelku poiskal avangardo in zase izbrskal klasiko iz 20. In 21. Stoletja kot je Karlheinz Stockhausen. Ali si slišal, da je Stockhausen umrl?«

Za nekatere, predvsem američane je to mogoče odrešitev. Takoj po 9/11 je v povezavi svoje operne figure Luciferja »oklical« propad obeh stolpov, kot umetniško delo vseh časov. »Res? Me ne nateguješ? (se širno nasmeje). Dobro delo, Stockhausen! Kakšen nor komentar. Koliko je bil takrat star? 73? Takšne norosti potem starost prinese z sabo.«

Preden se torej vam kaj podobnega zgodi bi bilo smiselno SLAYER dostojno pokopati. Med intervjuji za   „Christ Illusion“-je Kerry že špektakultiral, da bi bend lahko še fural majveč sedem do 10 let. Se pravi konec se bliža. »Bobne bom Igral tudi če bom izgledal kot Charlie Watts od Stonsov – v Buena Vista Social Metal Club. Jaz moram na oder. Obstajajo bobnarji, ki so izvrstni doma v svoji kamrci in zašpilajo najbolj odpičene zadeve. Vendar na odru zatajijo že pri nalažjih zadevah. Jaz šele na odru prav zacvetim«.

Zate torej ne obstajha trema. Niti ko ste davnega 1985 v Poperinge imeli svoj evropski debi? » Ne, enostavno sem bil poln adrenalina in pričakovanj. Živčen postajam le kadar mi policija pomaha iz desne.«

Drži to ,da si na pričetku vaše karijere vozil bend po evropi čeprav nisi imel izpita? »Ne čisto. Nisel imel evropske vozniške. Sedeli smo po tem špilu v Vanu in eden izmed tehnikov je menil, da se bomo peljali mimo njegove hiše. Tam je istopil in mirno rekel: »Ok fantje, tu vas jaz zapuščam in se mogoče zopet kdaj vidimo!« In jaz sem mislil, da je on voznik za celo turnejo. Ni mi preostalo drugega kakor da sem zlezel za volan«

BJÖRN THORSTEN JASCHINSKI
Prevod: rp

DISKOGRAFIJA

Show No Mercy (1983)
Hell Awaits (1985)
Reign In Blood (1986)
Live Undead (Pseudo-Live, 1987)
South Of Heaven (1988)
Seasons In The Abyss (1990)
Decade Of Aggression (Live, 1991)
Divine Intervention (1994)
Undisputed Attitude (Coverversionen, 1996)
Diabolus In Musica (1998)
God Hates Us All (2001)
Christ Illusion (2006)
World Painted Blood (2009)