Časovni stroj –1980taken from ROCK HARD 5 mai 2010

Metal kakršnega danes poznamo je star preko 40 let in vendar za metal ni  nobeno drugo  obdobje tako pomembno kakor so to bili  začetki osemdestih.  Če se samo sprehodimo po albumih izdanih v 1980  vidimo koliko Metal- klasikov je izšlo prav v tem letu.

Ta edinstvena serija  albumov se je pričela z izdajo »Permanent Waves«  skupine Rush, ki je vplivala na mnoge NWBHM velikane. Album je za vas  recenziral naš največji Rush fan v uredništvu Matjaž Hribernik.  Def Leppard so tudi bili eni teh fanov, tako lahko  na njihovem  albumu  »On through the Night«  v  skladbah When the falls Came Tumbling down ali Overture slišimo  nepogrešljiv Rush touch. Meje v tem času med hard rockom in metalom še niso  prav zarisane;   za prvencem skupine Def Lepprad sta izšla še »Wheels of Steel« in »Iron Maiden«, ki še danes veljata za stebra NWBHM. Saxon, Def Leppard in Maidni so bili že leta 79 pogosto skupaj na turneji in tako predstvaljali grožnjo obstočečim hard rock dionozavrom iz sedemsetih. Black Sabbath po odhodu Ozzija niso ravno obetali dobro  in tudi album »No place to run« skupine UFO ni ravno postal senzacija. Sabbath si aprila tega leta  pripeljejo bivšega pevca skupine Rainbow- Ronnie James Dio in  postrežejo z genialnim albumom Heaven and Hell. Album ni le najboljši izdelek skupine marveč tudi eden najboljših  hard hock žanra; od Neon Knights do  Children of the Sea in Heaven and Hell vse skladbe prepričajo poslušalca. Judas Priest izdajo »British Steel«, Scorpionsi izdajo »Animal Magnetism« , Triumph z »Progression of Power« izdajo enega  svojih najboljših  albumov, Van Halen so z svojim »Women and Children fist« pripevali k »oštremu«  konkurenčnem boju med angleško  NWOBHM sceno  ter  ameriško  clasicrock usmerjeno  strujo. Ted Nugent izda » Scream Dream«, Sammy Hagar » Danger  Zone, Blue Oeyster Cult svoj  »Cultosaurus Erectus« in tudi staroste KISS izdajo sicer zelo popi  »Unmasked« pa vendar kljub temu ne tako slab izdelek. Zelo, zelo, zelo iz tega okvirja pa istopa skupina, ki je že v sedemsetih potovala po celem svetu. 19.2.1980 skupina AC DC izgubi svojega legendarnega frontamna Bon Scotta in le nekaj mesecev po tragični smrti se skupina zapre v studijo in posname najbolj pomemben in komercialno uspešen album njihove karijere; »Back in Black« . Plošča podira vse rekorde in je do danes najbolj uspešen nosilec zvoka vseh časov. Že to je razlog dovolj, da bi ta letnica veljala za  najbolj pomembno v zgodovini hardrocka. Dejstvo je, da bi brez albuma »Back in Black« scena dandanes bila drugačna. Poleg gigantov so vedno najdejo  tudi majhni biserčki, ki niso tako komercialno uspešni pa vendar predstavljajo presežke v glasbenem undergroundu. Takšni so;  Samson »Head on« ( v postavi imajo pevca, ki bo 2 leti kasneje vpisal  zgodovino metala), Girlschool »Demolition«, Krokus »Metal Rendez- Vous«, Accept »Im a Rebel«,  ter skupini  Tygers of Pan Tang » Wild Cat« in Diamond Head »Lightning to the Nations« (prej White Album)  posnameta albume, ki so do dandanes imeli največ vpliva na sceno. Kdor pri poslušanju legendarnega dema » No sleep till Leather« kupine Metallica  in belega albuma Diamantnih glav ne sliši paralel med vokali in kitarskimi parti mora imeti slušne motnje. Kakor,  da še to ne bi bilo dovolj svoje še prispevajo Ozzy Osbourne (Blizzard of Ozz), MSG (The Michael Schencker Group) in Motorhead » Ace of Spades«, ki  so posneli najboljše albume v svoji karijeri. Thin Lizzy sicer z svojim »Chinatown« niso mogli ravno parirati z konkurenco so pa vseeno posneli enega najbolj močni albumov v  obdobju svojega glasbenega ustvarjanja. To in še več smo dobili davnega 1980 in medtem je v rudarskem mestu Trbovlje (Jugoslavija) nastala indrustialna zasedba, ki je vplivala na novo prihajajočo generacijo xtremnih metalcev  kot so Morbid Angel, Napalm Death, Mayhem, Sepultura ampak to je že druga zgodba…(gk, rp)

Recenzije (ne)  naključno izbranih albumov so pripravili; Sandi Sadar Šoba, Bartol Sebastjan, Matjaž Hribernik, Pascal Rogl

 

MSG_-_The_Michael_Schenker_Group_1980FrostAndFire
blackfootACDC-Back-in-Black
Animal_Magnetismrush
Queen_The_GameTygersOfPanTang-WC

QUEEN – The Game

Queen_The_Game

Queen – skupina, ki je zaznamovala osemdeseta ter jim vlila glasbeno vsebino pred pop artizmom, debelimi plastmi sintetizatorjev zvoka ter bleščicami. Queen – kvartet glasbenih genijev ter karizmatičnih zanesenjakov, predvsem pa skupina z več obrazi in predvsem za glasbeni utrip časa, v katerem so bivali. Queen – mojstri teatra, intrig ter tisočerih presenečenj. The Game je namesto pričakovanega rock zvoka pop izdelek, ki odraža osemdeseta še preden so se le – ta dobro razbohotila. Bombastični kič orkestracije ter kitar se je umaknil zahtevam novega časa. Epoha starega razvratnega briljantnega supersoničnega baroka postane minimalizem in, da, tudi podleže sintesizerjem.

thin_lizzy_queen

Hitoidnost komadov kot so ‘Crazy Little Thing Called Love’ ter ‘Another One Bites The Dust’ v le 35 minutnem stampedu postavi temeljni kamen za vso široko paleto post-punkovskih disco  freakov, ki so polnili praznino osemdesetih. The Game je le glasbena igra, en izmed obrazov kameleonskega Queen univerzuma, v katerem kraljuje kitarski zvok srce parajoče čutnosti Briana Maya, sladek vokal genialnega Fredyja Mercuryja ter komplementarni naravi Rogerja Taylorja in Stevea Deacona. Vse je le teater in življenje je oder, na katerem mora igra vedno teči dalje.

 

– SANDI SADAR ŠOBA –

 

 

 

RUSH -“Permanent Waves”

rush

 

Leto 1980 je bilo za hard rock in heavy metal zelo produktivno. Poleg odličnih plošč, ki so jih izdali AC/DC, Judas Priest, UFO in mnogi drugi so v tem letu naredili velik korak naprej tudi Rush z odlično ploščo Permanent Waves!Permanent Waves je sedmi studijski album in velika prelomnica za skupino. Prav tako so z to ploščo prvič prišli na Top Five Hits v Ameriki. Plošča se je prodala v platinasti nakladi, produciral pa jo je odličen producent Terry Brown. Da pa se je vse to zgodilo so člani skupine korenito spremenili pristop k snemanju plošče. Od načina razmišljanja , pisanja skladb, snemanja, produkcije… Sami člani skupine pravijo da so se naučili biti bolj jedrnati. Celotna plošča je sicer precej ritmično in tehnično zapletena tako da je nekatere dele zelo težko zaigrati.  Sicer pa se plošča začne z fenomenalnima skladbama The Spirit of Radio in Freewill, ki sta velike uspešnice in stalni koncertni repertoar skupine. Poleg odlične kitarske solaže se v pesmi The Spirit of Radio  v nekem trenutku poigravajo z reggae stilom. Freewill je zelo melodičen komad, kjer je slišati čiste bas linije, ki pa so zelo kompleksne, prav tako je slišati odličen solo na kitari. Pesmi Jacob`s Ladder in Entre Nous nista sicer doživeli takšnega uspeha kot prvi dve pesmi The Spirit of Radio in Freewill sta pa prav tako zelo dobri. Jacob`s Ladder je zelo epska pesem, medtem ko je Entre Nous pesem ki so po dolgem času zopet igrali na koncertnih odrih v okviru Snakes & Arrows Tour. Different Strings je balada kakršne znajo Rush-i narediti zelo dobro. Na koncu plošče pa je še ena vrhunska pesem Natural Science. Tehnično precej zahtevna pesem.  Solaže v pesmi so precej outscape je pa res da se pokaže kako dober kitarist je Alex Lifeson. Na koncu je treba povedat da so Rush-i potrebovali takšen album, kajti s to ploščo so se prebili med velike zvezde hard rock,progressivnega rock ali kakorkoli jih že želimo popredalčkat. Postali so velika skupina ki je postala headliner na velikih stadionih in dvoranah po celem svetu.  Zato, če ste njihov fan ali ne je to ploščo treba imeti v svoji zbirki.

hmisthelaw

 

TYGERS OF PAN TANG -“Wild Cat”

 

TygersOfPanTang-WC

NWOBHM je prodiral z vso silo in prav tako so velike založbe zavohale svoje morebitne adute. S punkom ta zvrst ni ravno imela veliko skupnega, razen agresivnosti in enotnosti, tematsko pa se je dosti razlikovala. Ti izdelki, ki so bili izdani bolj med začetnimi, so še vedno ohranjali dovolj pristnosti in surovosti, ki jo je marsikado pogrešal v takratnih komercialnih izdanjih. Pa čeprav prvi album Tygersov zagotovo ne predstavlja njihove najvišje točke zmožnosti benda, je album, ki ga boste našli v marsikateri metalni kolekciji. Takrat še prvi pevec Jess Coxx lepo predstavlja takratni ustroj tega vala v Angliji, preprostosti in iskrenosti. Zato mu nikakor ne bomo očitali, da le s težavo sledi s svojim glasom melodijo samih rifov, da o kakšni operni predstavi sploh ne govorimo. Glavna podoba benda je kitarist Robb Veir, ki vam ponudi s tipično lekcijo kitarskih NWOBHM izbranih rifov. Spremembe sledijo na albumu Spelbound, ko se jim pridruži John Saykes na kitari in se zadeva premakne za rang višje ter dosti boljši pevec Jon Deverill. Wild Cat pa še vedno obstaja iskren, nepokvarjen in povsem nedolžen ter prepotreben dokument za vsekega pravega ljubitelja heavy metala.